צילום פורטרטים

לני מידן – צלם

 טל’: 052-6433030

צילום פורטרטים – עורכי דין, מנהלים, בעלי עסקים.
צילום משרדים, עסקים, חברות, מפעלים.

למה כדאי לשלב באתר צילום מקצועי של עורך הדין

צילום עורכי דיןכדי לענות על השאלה למה כדאי להכניס צילומים איכותיים של עורכי הדין ושל המשרד, בואו נחשוב רגע על הפסיכולוגיה של הלקוח, ועם אילו תחושות הוא מגיע לאתר שלך.

נאמר שלקוח מחפש בגוגל, או מבקש המלצה מחברים בפייסבוק, או בלינקד אין, או אפילו בקבוצת ווטסאפ של חובבי בישול.
הוא מחפש או שואל על “עורך דין נדלן בתל אביב”, או “עו”ד גירושים בחיפה” או “עורך דין מומלץ להסכמי שותפים” וכו’ וכו’ וכו’.
הוא ימצא באינטרנט ה-מ-ו-ן אתרים, למעשה כמות אין סופית של אתרים. הוא יכנס ל – 5 מהם, ומתוכם יצור קשר עם שניים וישאיר פרטים.

אז מי הם שני האתרים שזכו שהוא ישאיר שם פרטים???

כל האתרים כותבים אותו דבר. ואין טעם להמציא את הגלגל. כולם כותבים שהם נותנים שירות מצויין, ואלופים בתחומם, ויש להם מכתבי תודה, וכתבו עליהם בעיתון, והאמת נר לרגליהם… והכל נראה מונוטוני ועוד מאותו דבר.

ומה מרגיש הלקוח? הוא מרגיש בעיקר חשש לטעות בבחירת עורך הדין. וזה לא משנה אם זה נדלן, או דיני משפחה, או חוזים…. כל תיק, עבור הלקוח, זה עולם ומלואו, לעיתים עניין של חיים או מוות, (או לפחות בעיני הלקוח). מעורב כאן אגו, וכסף, וכבוד, ויחסים אישיים, ומה לא…

וכל האתרים נראים אותו דבר. כולם טובים וכולם חכמים.

והלקוח מפחד לטעות. והוא מפחד להפסיד כסף, הוא מפחד לקבל עו”ד לא מקצועי, הוא מפחד לקבל שירות לא איכותי, וכמובן הוא מפחד להפסיד כסף, או להפסיד במאבקי אגו, או להפסיד משמורת, או ללכת לכלא, ועוד אין ספור חששות.

אז מה בכל זאת יגרום ללקוח להתגבר על החשש לטעות, לבחור בשני אתרים ולהשאיר פרטים? מה כלי העיקרי לשבירת הקרח?

צילום מקצועי של עורך הדין !

מרגע שהוא רואה תמונה של עורך הדין הוא מפענח אותה כמו בכל מערכת יחסים בין אישית: ההבעה, תנוחת הגוף, שפת הגוף, קוד הלבוש, ולא פחות גם אופי המשרד.

תמונות של עורכי הדין ושל המשרד נותנים ללקוח תחושה של היכרות. תחושה שנעלם המסך של האנונימיות, ושהוא לא קונה חתול בשק ומהמר על עורך דין.
הקרח נמס, האנונימיות מוסרת, חוסר הוודאות נעלם, ואתה כבר יודע מי מסתתר מאחורי הכותרות חסרות המשמעות אודות “מקצועיות חסרת פשרות”.

אגב, תכתבו בגוגל “עורך דין מקצועיות חסרת פשרות”. תקבלו למעלה מ – 50,000 תוצאות. תבדקו אותי.
המשפטים האלה חסרי משמעות.

התמונות, ההבעה, שפת הגוף ויתר הפרמטרים הסמויים שעוברים אל הלקוח מהתמונות נותנים לו את ההרגשה שהוא כבר היה בפגישה ראשונה עם עורך הדין, הם כבר מכירים, הקרח נשבר והחשש מטעות נעלם. עכשיו הוא בא להתקדם.

דיברנו כאן על לקוח שלא מכיר את משרד עורכי הדין ולא שמע עליהם.
אבל יש עוד קהלים שמגיעים אל האתר.
ישנם לקוחות שקראו על עורכי הדין בעיתון, ראו אותם בטלוויזיה, ראו אותם בכנס, ראו סרטון ביוטיוב, הדודה המליצה, ראו דף בפייסבוק, קראו כתבה שלהם, מודעות של עורך הדין רודפות אחריהם, וכו’ וכו’ וכו’.
עבורם עורך הדין כבר לא אנונימי, זה כבר לא לא חתול בשק, אמרו לו כבר משהו על עורך הדין, כנראה אפילו המלצות חמות, ובכל זאת הוא בא לאתר כדי לחדד ולאשש את ההחלטה שלו להיפגש עם עורך הדין ולהפקיד בידיו את התיק היקר לו.
כי החשש מטעות לא נעלם בקלות.

הלקוח עדיין יצפה לראות את עורך הדין, את ההבעה שלו, את שפת הגוף שלו, וכמובן גם את אופי המשרד.
כל אלה יתנו ללקוח “דחיפה קלה” לסגירת עיסקה עם עורך הדין, וישפרו את הסיכוי שתהיה כאן עיסקה.
וזה בעצם מה שאנחנו רוצים.

אז מה צריך להיות בצילום של עורך דין?

(ובעצם בכל צילום של איש מקצוע, מנהל, בעל עסק, וכו’)
קבלו טיפ ענק. ובחינם: אל תצטלמו בפלאפון!

לאור חששותיו של הלקוח, הוא מצפה לראות את עורך הדין מוצג באור מקצועי (תרתי משמע) – צילום חד, איכותי וברור, עם נקודת הראייה הנכונה, באיכות גבוהה, תאורה מקצועית כמו שהוא הורגל לראות באתרים אחרים וגם בקולנוע.
לא צילום מלמעלה עם יד מושטת.
לא שפתי ברווז
לא פילטרים מוגזמים.
לא טישירט מפלוגה ג’
לא קלסרים זרוקים על הרצפה
לא פח אשפה עולה על גדותיו
לא צילומים מאירועים משפחתיים
וללא תריס ונציאני שנתקע באלכסון בעשור הקודם.

עורך הדין צריך לשדר סמכותיות, מקצועיות, בגרות, ולהרגיע את חששותיו של הלקוח מבחירה שגויה.

כשלקוח מגיע לאתר של עורך דין, הוא אורח אצל עורך הדין.

על העו”ד להיות מארח למופת, מכיל, מכבד, קשוב, סימפטי, סופר מקצוען, ומרשים ככל הניתן במקצועיות ובאישיות שלו, אך מבלי להתחנף ללקוח.
אם הלקוח ירגיש נינוח, וירגיש קליק (…) עם עורך הדין המצולם הוא לא ימהר לעזוב, וככל שהוא ישאר יותר זמן באתר, זה כבר הוכח שזה מגדיל את הסיכוי שהוא ישאיר פרטים, ובתקווה שזה יוביל לפגישה ולסגירה.
וזה בעצם מה שאנחנו רוצים.

ואיך בדיוק עושים זאת?
אה, זה קל, בוחרים צלם פורטרטים מקצועי.

ורק למען תיאום ציפיות: אם עורך הדין, יחד עם מעצב האתר, מחליטים שהם רוצים לשים באתר רק תמונה של הראש (Headshot) של עורך הדין, על רקע לבן, ובגודל קטן, לא יהיה קל להפנים בתמונה את כל הציפיות שתלינו בה.
ועדיין, הבסיס תמיד יהיה שם: לשבור את הקרח, להסיר את האנונימיות, ולתת ללקוח תחושה שהוא כבר מכיר את עורך הדין ואת המשרד.

תחושת המוכרות (mukarut), מהמילה מוכר (mukar), או המילה המעוברתת פאמיליאריות, היא שוברת הקרח האמיתית.

אנשים רוצים להסיר את הקרח, ולהסיר את החשש, והם עושים עסקים עם מי שהם מכירים. כולם קונים באותן חנויות גדולות שהם מכירים (בקניון או באינטרנט), אוכלים ארוחת בוקר באותן רשתות, קונים את אותם משקאות מוכרים, (קולה, מקדונלד, סטארבאקס) וכו’.
הפאמיליאריות משפרת את הסיכוי לסגור עיסקה.

אז תנו ללקוח הרגשה שהוא כבר מכיר אותכם, הוא כבר ראה אתכם, (שזה כמעו כמו פגישה ראשונה), הוא הביט לכם בעיניים, ומשייך לכם תכונות שחיוביות בעיניו. וכל זאת בעזרת תמונות אישיות. לא בעזרת כותרות נדושות כדוגמת מקצועיות חסרת פשרות.

ואיך בדיוק עושים זאת?
אה, זה קל, בוחרים צלם מקצועי מומחה בצילום עורכי דין.

ושימו לב.
כל האמור לעיל מדבר על האתר שלכם, וזה בהחלט לא המקום ניחיד שבו לקוח פוטנציאלי יכול לפגוש תמונה שלכם.

אנחנו חיים בעידן של רשתות חברתיות, תרבות הפנאי השתנתה ואנשים צורכים תרבות פנאי בטלפון, בזמנים ובמקומות שפעם לא היינו מעלים על דעתינו.
אם פעם צרכנו תרבות פנאי בערב ובסופי שבוע בבית, בטלוויזיה ובקולנוע, הרי שכיום אנחנו צורכים תרבות פנאי בטלפון, במעלית, בתור לרופא, במונית, אפילו במסעדה בזמן הארוחה, בעבודה, בחופשה, בים ובמדבר, בזמן נסיעה ברכב, ועוד אין סוף הזדמנויות.

בין אם זה אתר מידע כדוגמת וואלה, או רשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק ואינסטגרם וטוויטר ולינקדאין ויוטיוב, ואתרי מסחר כגון אמאזון ועלי ואיביי, יש לנו מיליון הזדמנויות לפגוש תמונה של עורך הדין. אותה תמונה איכותית ומקצועית של עורך הדין יכולה להופיע בכתבה, בכתבה ממומנת, בהמלצה, ברשת חברתית, במודעה שרודפת אחריכם, בתמונה בווטסאפ, בתמונת פרופיל, במסנג’ר וכו’ וכו’.

הקפידו, ככל הניתן, להעלות צילומים מקצועיים ואיכותיים, שכן כמו שאמרנו, כמו באינטראקציה בין בני האדם, הלקוח הפוטנציאלי קורא כאן את כל המסרים הסמויים כמו בכל אינטראקציה בין בני אדם: ההבעה, תנוחת הגוף, שפת הגוף, קוד הלבוש, מידת הטיפוח, עדכניות התסרוקת, (למי שנשאר שיער) ועוד ועוד.
יחד עם זאת הפרופיל בפייסבוק, זה המקום שאחרי העבודה. שם כמובן ניתן להעלות תמונות בכפכפים עושים מנגל. זה אישי, חביב ומקובל. זה אפילו מומלץ. שם לא מצפים לראות אתכם מעונבים בצילום סטודיו.

בפייסבוק בפרופיל ובדומיו זה המקום לשחרר את העניבה (:

אגב, ולסיום: האם יש באתר הזה תמונה שלי, כמו שאני מטיף? בוודאי, בכל עמוד, בראש העמוד. עם מצלמה ביד.
וגם בתחתית של כל עמוד. בתחתית זה אומנם מטושטש משיקולים גרפיים, אבל רואים אותי עובד. רואים אותי חי.
וזה שובר את הקרח.

חברים, שיהיה בהצלחה.
שאלות? פנו אלי, אל תהססו. לפי אורך הכתבה כאן אתם בטח מבינים שאני אוהב לדבר.
לני הצלם – 052-6433030.

דילוג לתוכן